1 dag, 9 timmar och 48 minuter...

Hej allihopa!

Allt har gått superbra! Mamma har återhämtat sig mycket bra. Pappa fick inte stanna kvar här en natt till för sängen skulle kanske behövas till en annan nybliven mamma. Snäll som han är så hjälper han mig att blogga istället, jag är alldeles för trött för att hålla på med sådant!

Idag har varit en omtumlande dag - för mina föräldrar alltså! Själv har jag sovit i princip hela dagen. Skönt. Idag var det en del människor här och hälsade på mig, jag kände inte igen någon av dem men jag kommer nog att få se dem mycket framöver. Mormor, Thies och gammelmormor var här. Lite senare på kvällen var även farmor, Jörg, faster Isabelle och Faster Matilda här.

Jag har hört att mamma och pappa är stolta eftersom jag inte skriker så mycket. Varför skulle jag skrika? Det räcker väl med att säga till så byts blöjan och jag får mat. Mamma sa idag att hon saknade sparkarna i magen, men jag minns nog att hon svor en hel del över sparkarna! =D

Pappa har berättat att många har hört av sig och sagt grattis. Mängder med sms, massor meddelanden i röstbrevlådan och lika många inlägg på min nystartade blogg. Tack allihopa! Pappa har fösökt att svara på så många som möjligt. Mamma har dock inte haft möjligheten ännu. Pappa har läst lite av mammas sms också och berättat för mamma vilka som skrivit och vad det stod.

Idag har jag fått min första dusch, det var inte alls farligt tyckte jag. Pappa höll och mamma baddade med vatten. Imorgon kommer det hända en massa grejjer. Dagen börjar nog med att jag vill ha lite mat. Lagom till att mamma vill ha frukost kommer pappa tillbaka. Efter det så får jag ta mitt första riktigt bad, det ska bli spännande! På förmiddagen kommer jag också att få min första riktiga undersökning. Det är då jag får reda på om jag får komma hem imorgon eller inte. Efter lunch är jag hela 48 timmar gammal och då ska barnmorskan låna lite av mitt blod. Jag var så himla tuff när jag fick mina k-vitaminer så det ska nog gå bra! Om allt gick bra på undersökningen kan vi nog förebeda oss på att få komma hem. Jag hoppas att mamma och pappa står för det praktiska så att jag kan vila! Jag har hört att jag redan har ett eget rum, inrett och allt! Vilken lyx! Ska jag vara ärlig så trivs jag så bra jämte mamma och pappa i sängen så jag väntar nog gärna med att sova i mitt egna rum.

När jag har behövt lite tröst har jag suttat lite på mammas eller pappas lillfinger. I eftermiddags upptäckte jag att jag hade egna fingrar! Vad bra, nu kan jag ju trösta mig själv! =D Jag lär mig saker så snabbt att jag snart kan ställa min gudfar Olle en fråga eller två! Jag ska bara komma på något att fråga först...

Nu ska mamma och jag sova. Pappa borde också sova, men känner jag honom så är han nog rätt orolig nu när han tvingades att lämna mig och mamma här på BB över natten. Han behöver inte oroa sig för jag har ju mamma och massor med duktiga barnmoskor här. Dessutom har mamma en telefon så att hon kan ringa pappa när som helst!

Vi får höras mer i helgen allihopa. Tack ännu en gång för alla lyckönskningar!

Med Vänliga Hälsningar
/ Linus, Emelie och lilla Maya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0