Andra vägningen

Hej igen!

När jag föddes vägde jag hela 3598 gram. Två dagar senare vägde barnmorskan in mig på 3312 gram. I början tappar man lite vikt så detta var helt normalt. Idag var barnmorskan från Barnavårdscentralen - BVC - här och hälsade på. Hon vägde mig och nu har jag vänt och börjat gå upp i vikt igen. 3380 gram vägde jag. Det tyckte mamma och pappa var skönt att se. Barnmorskan pratade med mamma och pappa om saker man ska tänka på som nybliven förälder. Mycket var sunt förnuft tyckte pappa, men det är det ju inte alla som har!
Jag mättes runt huvudet och hade ökat strax över vad som var normalt, 0,8cm. Barnmorskan antecknade även mammas och pappas längd som referens. 185cm respektive 160cm. Det här kan ju bli hur som helst! Farmor Anne gissar att jag kommer att bli 190cm lång när jag bli stor. Det innebär att jag kommer att växa ifatt pappa. Pappa är lite mer osäker men en annan sak är han säker på och det är att jag kommer växa ifatt farfar David. Det blir nog ingen baggis tror jag!

Idag ringde gammelfarmor Aina och hälsade. Hon och gammelfarfar Kennedy hade hittat min blogg och tyckte det var roligt att kunna läsa om mig och se på alla bilderna. Inom en snar framtid kan vi noga åka ner och hälsa på. Tills dess får de nöja sig med min blogg.

I vanlig ordning ligger jag och mamma och vilar när pappa sköter bloggen. Det är så tyst och skönt i lägenheten tycker pappa. I eftermiddag ska vi ut på ett litet äventyr. Först ska vi till försäkringskassan och se till att mamma får pengar. Sedan ska vi till babyproffsen och handla lite prylar till mig. Solskydd till bilen och en nagefil blir det. Efter det så bär det av till Alvesta. vi ska hälsa på mormor Carina på jobbet, hämta lite pärmar på pappas jobb och hälsa på morfar Kjell. Mycket att stå i. Ikväll kommer jag nog att sova jättegott!

Imorgon blir en mycket lugnare dag. Det enda vi har inplanerat är att storhandla mat för resten av veckan. Resten av dagen vilar vi tror jag.

Vänliga Hälsningar
/Maya

Kommentarer
Postat av: Ican

Hej Lilla hjärtat! Det finns en pojke här som heter Jack som undrar om du orkar komma på hans kalas på lördag? Finns en present till dig med =) Kram Ican

2008-05-12 @ 16:01:54
URL: http://icans.blogg.se
Postat av: johanna salo

Hej Maya!!
Så söt du är lilla söta flicka!!
Krama dina föräldrar riktigt hårt från mig, lova det!

Kramar =D

2008-05-12 @ 17:10:36
Postat av: Gamlagamla mormor Karin,Rolf,BrittMarie

Hej lilla Maya och välkommen till världen.
Det var jättekul att läsa din blogg.
Med Din ankomst blev det 5 generationer på din mammas sida.När din mamma föddes blev hon också den 5:te generationen.Du är för liten att förstå att det är ganska ovanligt.Din gamlagamla mormor är 87 år och bor i Forsa i Hälsingland. Det är många mil till er men vi skall komma ner i sommar och hälsa på dig och dina föräldrar.Då blir det fotografering.Det blir nog väldigt snygga foton för du verkar redan vara väldigt fotogenic.
Ät nu duktigt och håll dina föräldrar sysselsatta,men det är ju bra om Du sover på nätterna för då blir alla nöjda och glada och tycker Du är duktig.
Puss och kram

2008-05-12 @ 22:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0