En lugn vecka framöver

Hej igen!

Idag har familjen varit ut på ett litet äventyr. Vi var först på babyproffsen och köpte lite grejjer till mig. Pappa passade även på att springa in och köpa kattmat till Chilli och Singha. Efter det så åkte vi till citygross för att storhandla. Nu har mamma och pappa mat för hela veckan! Ikväll blir det en grekisk tallrik bestående av en sallad med fetaost, klyftpotatis, tzatsiki och en grillad köttbit. Själv nöjer jag mig med mammas mjölk!

Jag har haft besök här idag också. Först kom mammas kompis Emelie I. Hon höll mig en stund och tyckte att jag var jättefin. Jag tror han hon också var lite sugen på att skaffa en bebis. När Emelie hade gått passade vi på att gå en långrunda där vi träffade mammas kompis Kristina, pappas kompis Per och pappas kompis Daniel. Daniel tittade in för att kika på vår lägenhet. Precis när Daniel gått kom min gudmor Telma och hennes lillasyster Tessan. Tessan blev nog också lite sugen på bebis. Jag verkar ha en stor inverkan på alla vi träffar!

Eftersom min navelsträng har trillat av nu så passade jag på att ta ett oljebad idag. Nu är jag bebismjuk och len i huden. Jag gillade inte badet riktigt, men när pappa torkade mig med handduken lugnade jag ner mig lite.

Idag fick pappa ett jätteroligt besked. Personalchefen på SAAB Security Systems ringde och erbjöd pappa ett jobb. Han har sökt en massa jobb men just det jobbet var det han helst ville ha. Hans tjat om SAAB var det enda jag fick höra sista tiden i magen! Jag är glad för pappas skull.

Jaha. Nu är alla ärenden utförda och de flesta av de bekanta har hälsat på. Pappa har fått jobb och solen skiner. Nu har vi inga mer åtaganden, kan livet bli bättre? Nu ser hela familjen fram emot ett lugnt avslut på veckan där vi kan njuta av att vi är en familj.

image15

Puss och kram allihop!
/Maya

Kommentarer
Postat av: Ann-Therese

Grattis till dottern!
Det ser jättehärligt ut på bilderna, skönt att allt går så bra.

Vår Maja är ett och ett halvt snart och har börjat härma precis allt man säger. I helgen sa hon "Skål!" när hon fick sin vattenflaska och drack. En annan dag råkade jag säga "shit!" när jag satte mig för fort i soffan, genast hördes ett litet mini-"shit" från andra sidan rummet. Hehe. Det är en jätterolig tid. Varje period i bebisens uppväxt har verkligen sin charm och biten med amning är ju så mysig och kontaktskapande. Jag önskar er all lycka i framtiden.

Kram
Ann-Therese

2008-05-14 @ 07:14:54
Postat av: Izabella

Vad ni är vackra!! blir ju tårögd och så glad för eran skull:) den dära lilla sötnosen du har på bröstet ska jag komma och gosa med:) bara så du vet!!:P puss puss på hela familjen och en extra puss till lilla söta Maya:)

2008-05-14 @ 12:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0