Jag är en ängel

Hej svejs!

Idag har mamma och pappa varit pigga och utvilade. Inatt fick mamma nämligen sova i nära 12 timmar och pappa i 9. De säger att de är tacksamma för att jag är så snäll och fin. Själv är jag ju bara intresserad av att sova då va.

Det har varit många människor och tittat på mig här idag. Först kom farmor, gammelmormor Gerd och gammelmoster Marita. Strax efter att de hade gått kom farfar, tant Ingela, farbor Karl, farbror Emil och faster Amanda. Tant Ingela väntade otåligt på att jag skulle vakna så hon fick se mina ögon. Det tog nog närmare en timme innan det hände. Sedan ville hon höra ett skrik också och det tog ytterligare en halvtimme. som ni kanske redan vet så är jag inte speciellt skrikig av mig. Alla ville hålla i mig och jag vandrade varvet runt innan pappa tog över igen.

Nu ligger jag och mamma i sängen och vilar. Pappa passade på att ta en dusch och nu hjälper han mig med bloggen i vanlig ordning. När det är lite svalare ute ska vi gå på vår dagliga långpromenad. Om det passar så ska gudfar Olle följa med på promenaden. Hans sambo Carroline och deras hund Greta följer i så fall också med. Snart blir jag förvirrad av alla nya ansikten att hålla reda på! Tur att jag har hela livet på mig att lära mig allas namn =D

Senare i veckan kommer gudmor Thelma på besök, det ska bli spännande! Vad jag har förstått så är det en riktigt rolig och sprallig gudmor jag har fått. Jag ska fundera ut riktigt kluriga livsfrågor till henne när jag har lärt mig att prata.

Och på tal om namn så har jag ju ett litet ovanligare tredjenamn - Ninja - som mamma valde åt mig. Precis som pappa förutspådde så tror alla bekanta att det var hans idé, men icke. Mamma såg en flicka i smålandsposten som var döpt till Ninja i förstanamn. Det ville hon att jag också skulle heta, men inte i förstanamn förstås! Pappa tyckte att det var en jättefräck idé och sa direkt ja. Han kan dock inte ta åt sig äran för namnet, det får mamma göra.

Innan pappa avslutar mitt inlägg vill jag passa på att tacka alla för alla fina presenter som jag fått. Det är jättesnällt av er och jag tror att mamma och pappa är jättetacksamma.

Kram /Maya

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack för att vi fick komma och hälsa på er idag. Vi tyckte alla att hon var underbar. Kramar farfar Ingela Karl Emil o Amanda.

2008-05-11 @ 22:35:26
Postat av: Maya

Tack själva. Tack så mycket för presenterna. Lapptäcket har vi redan fått användning för. viker man ihop det blir det perfekt för Maya att ligga på om det är hårt underlag.

/Linus

2008-05-12 @ 10:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0