Nu har jag kommit till världen!

Hej allihopa!

Pappa är hemma från BB och hämtar lite förnödenheter och då passar han på att blogga åt mig, snällt va? Idag, den 7 maj, klockan 12:37 blev jag till! Mamma hade det ganska tufft i början, men efter att hon fått en ryggbedövning så släppte smärtan. Jag föddes helt utan komplikationer och vägde 3598gram och var 53cm lång!

Nämnde jag föresten att jag är en flicka? Maya Elvira Ninja heter jag och har pappas mun och ögon och mammas söta öron och näsa. Mitt blonda änglahår har jag nog också fått från mamma, det kommer säkert mormor och gammelmormor att gilla!
Jag visste precis hur man skulle göra vid amningen så nu ligger vi mest på BB och myser. Både mamma och pappa har varit vakna i över ett och ett halvt dygn och är trötta, speciellt pappa. Jag undrar varför han är tröttare än mamma, han satt ju vid sidan om! Lustigt tycker jag minsann!

I helgen så får jag komma hem till mitt hem och då kommer jag att passa på att blogga en himla massa. Jag kommer att lägga upp bilder på mig själv och kanske också en kort film. Så länge får ni nöja er med webbisar där jag hamnar ikväll eller imorgon.

Nu måste pappa tillbaka till mig och mamma så vi höres mer senare!
Föresten? Visste du att man kan skriva kommentarer till mina inlägg här på bloggen?

/Maya

Kommentarer
Postat av: Shazbot aka Gudfadern

Alltså, det märks att det är min guddotter detta, hon har redan förmågan att skriva och har egen blogg :D Hur som helst, välkommen till världen lilla barn! Jag har nått till dig, men det får du inte förrens du har stor fest och alla får se dig :) Om du undrar nått över livet så kan du alltid fråga mig. Jag kan det mesta och är äldre än dina föräldrar, dvs har mycket mer erfarenhet av livet! :D Grattis Linus o Emelie!! Ring om ni behöver nått!

2008-05-07 @ 19:27:55
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Farmor, Farfar och Fastrarna

Här ute på Ängarna ser vi fram emot att få se de där guldgula lockarna som din pappa talar om. Alla är väldigt uppspelta och glada idag. Vi har varit runt i affärerna och köpt små rosa paket och gjort upp en massa planer på hur vi ska skämma bort dig!

Faster Matilda pratar redan frisyrer och smink. Hon är överlycklig över en liten tös att pyssla om.

Faster Isa kände sig plötsligt 5 år äldre och planerar dina fritidsintressen (läs hästar)för fullt.

Kan det bli bättre? Nu skall vi grilla lite och fira att du kommit till världen!

Kom och hälsa på oss snart! Så länge får du hälsa mamma och pappa (speciellt mamma som måste vara lite trött nu)!

2008-05-07 @ 19:42:49
Postat av: lange

GRATTIS!!!!!! Valkommen till världen :-)

2008-05-07 @ 19:50:45
Postat av: Markus

Grattis! Fan vad bra att det hela gick bra!

2008-05-07 @ 20:05:01
Postat av: Ida

Hej!

och stort grattis, här är en som är nära till tårarna! Längtar efter att få se bilder på er underbara dotter och framförallt tills jag få se henne i verkligheten!

Kram på er båda och emelie! Starkt jobbat tjejen!

2008-05-07 @ 20:11:03
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Offa

Många Grattis!! Kul att höra att allt gick bra, hoppas
du ger mamma och pappa lite vila nu
;)

2008-05-07 @ 21:06:21
Postat av: G:mormor & G:morfar

Hej lilla Maya!Har varit inne på webbisarna och tittat på dej, rikigt söt är du . Rättså lik din Gamlamormor, tycker jag. Läste att du hade redan hittat till matförpackningen, och det gick tydligen bra.Duktig flicka!

Kramar från G:Mom & G: Moff

2008-05-07 @ 21:52:53
Postat av: Per

Stort grattis! Härligt att höra.
Hoppas bara att pappas ansiktsbehåring inte medföljer runt munnen och ögonen =D

Får man verkligen heta ninja? Varför heter inte alla det?

2008-05-08 @ 00:14:49
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Ida

Nu harjag hittat henne på webbisar.
Så söt hon är!

2008-05-08 @ 06:36:10
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Farmor

I kväll kommer vi och hälsar på Maya! Hoppas att du är ordentligt förberedd och har ätit och vilat ordentligt. Hörde att du skulle få testa badkaret idag. Det skall väl bli spännande, du som inte sett vatten på på flera timmar :)!

Vi ses om en stund!

2008-05-08 @ 11:19:41
Postat av: Släkten i Alvesta

Grattis till bebisen önskar.
Gun, Arne, Jessica, Tony, Ulrika, Emmie

2008-05-08 @ 12:08:34
Postat av: Vladde & Thom

Grattis till er!

2008-05-08 @ 14:59:41
Postat av: Gammelmoster

Hopp o hej Maya. Nu har gammelmoster varit ute o kollat grejer i affärerna, och oj vad det finns saker. Lyckades hålla mig till att bara handla några stycken. Hoppas att jag får komma och hälsa på dig snart, men det får din mamma o pappa bestämma, jag tror det är många som vill se dig. O gissa om jag laddat ner din söta bild på webbisarna. Kram från gammelmoster.

2008-05-08 @ 18:12:12
Postat av: Ingela

Välkommen till världen.Kramar och puss på näsan. Farfar,Ingela,farbröderna och fastern.

2008-05-08 @ 19:22:15
Postat av: Tomas

Välkommen till världen Maya! Håll dig borta från droger och rock'n'roll-musik och sånt så kommer du att klara dig galant.

2008-05-08 @ 21:05:12
Postat av: Linus & Emelie

Tack för alla lyckönskningar!

2008-05-08 @ 21:25:42
Postat av: Faster Matilda

Du är så söt lilla Maya, hoppas du gillade dina presenter! ;) Pussar & Kramar från Faster Matilda

2008-05-08 @ 22:11:52
Postat av: Maya

Visst gillade jag mina presenter! De små fina skrinen att lägga första locken och första tanden i var superfina! Först ska jag fixa fram lite tänder - så att jag kan tappa en tand det vill säga!

Tack för alla fina presenter jag har fått!

2008-05-08 @ 22:31:18
Postat av: Jeff & Johanna

Grattis från oss!

2008-05-09 @ 14:33:11
Postat av: ican

Grattis and welcome to parenthood =)

2008-05-09 @ 18:39:56
URL: http://Icans.blogg.se
Postat av: Vi på Hovshaga

Grattis och välkommen lilla Maya:)

2008-05-12 @ 19:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0