Nu kommer bilderna!

Hej allihopa!

Nu tyckte pappa att det var dags att blogga lite bilder på mig. Jag tycker att vi ska börja från början! Strax efter att jag kom till världen så var det dags att mätas och vägas. Jag fick även en spruta med K-vitamin, det gjorde lite ont men jag var jätteduktig tyckte mamma och pappa. Sen var det dags för pappa att ta på mig min första dress. Här kan ni se mig när jag är bara någon timme gammal:

image1

Pappa filmade också men han lyckas ju inte få upp den på bloggen! Typiskt! Jaja, hur som helst, första dagen flöt på ganska snabbt. vi var alla lite trötta efter alla ansträngningar och vi sov mest. På nästa foto är jag lite mer än en dag gammal och har ganska nyligen hittat mina fingrar. Det tyckte mamma och pappa var roligt för jag hade lånat deras fingrar för jämnan, nu kunde jag ju trösta mig själv ibland. Själv tyckte jag också det var rätt rock'n'roll:

image2

Andra dagen fick jag en dusch. Pappa höll och mamma baddade mig. Det var rätt skönt faktiskt. På fredagen var det dock dags för mitt första riktiga bad, ett ljummet oljebad. Jag måste erkänna att jag inte gillade det särskilt mycket i början, men efter en stund insåg jag nog allt att det var rätt skönt.

image4

Jag blev så len och mjuk efter badet. Barnmorskan torkar av mig lite och det är jag inte alls nöjd med!

image5

Efter badet var det dags för en vägning. Jag hade gått ner lite och vägde nu 3312 gram. Helt normalt konstaterar mamma och pappa tillsammans med barnmorskan. Sedan kom barnläkaren Kennert och undersökte mig. Tummen upp sa han, inga anmärkningar alls. Pappa frågar om det innebär att vi kan åka hem efter PKU-testet och det är inge problem säger Kennert. Då var det bara det där testet kvar! Ett litet stick i handen som jag knappt la märke till och sen fick barnmorskan Åsa lite av mitt blod.
Mamma och pappa packade ihop på rummet och jag fick testa bilbarnstolen för första gången. Den såg minsann så liten ut innan jag satte mig i den, nu ser den ju enorm ut! Det ser lite obekvämt ut men jag kan intyga att det var superskönt. Jag somnade ganska omgående.

image6

Till sist var det dags att åka hem. Vi tog en vila i strandbjörket medan bilen luftades ur. Sedan bar det av till kulas väg! Jag minns förstås ingenting för jag sov hela vägen.

image7

När vi kom hem var jag 49 timmar gammal. Jag fick testa min mjuklift och den var superskön. När inte mamma och pappa håller mig så brukar jag ligga i den. Jag träffade Singha och Chilli också. De var ju hur snälla som helst! Ingen av dem vågar gå speciellt nära. De håller sig på behörigt avstånd och sniffar i luften. De har nog fattat att jag är lite ömtålig och att man behöver vara försiktig i närheten av mig. Förståndiga katter. Vänta bara tills jag blir gammal nog att dra dom i svansen! ;D
Här ser ni mig i min mjuklift:

image8

Efter att katterna hade hälsat så passade mamma och pappa på att äta toast. Det såg så gott ut och det var ju inte konstigt att man själv blev hungrig. Efter att mamma gett mig mat så somnade hela familjen på soffan. Det var en jätteskön vila tycker jag. Pappa instämmer.

Vid halv sex fick jag åka barnvagn för första gången. det var en långrunda som tog 2 timmar! Mamma och pappa tyckte det var skönt och jag hörde minsann att jag ska få åka en gång till imorgon. Sov gjorde jag från det att vi nådde trapphuset tills dess att jag var hemma igen. Först var vi på statoil och tittade efter solskydd till bilen. Sedan gick vi och hälsade på mammas föredetta kollegor på ICA. Där var jag så poppis att ingen av tjejerna ville stå i kassan. Kön blev längre och längre och till slut fick de slita sig.
Vi gick ner på campus och där var det fest! Vi hann knappt komma fram innan pappas kompisar från campus omringade vagnen. Det blev kramkalas och alla sa grattis till mamma och pappa. Jag minns att jag kände lukten av grillad mat och hörde hur det spelades Ozzy Osbourne och Europe i bakgrunden. De flesta av pappas kompisar drack nån konstig dricka och sluddrade när de pratade. Märkligt. till sist gick vi hem igen och tog det lugnt. Mamma och pappa tittade på Indiana Jones och jag låg mitt emellan och njöt av livet.

Jag var inte så himla sugen på att sova igår. Först fick jag ligga mellan mamma och pappa och sutta på pappas lillfinger. Sen fick jag ligga på pappas bröst och sutta på pappas lillfinger. Efter det fick jag ligga tätt intill pappa och fortfarande sutta på pappas lillfinger. Pappas lillfinger har fått stå ut med en hel del! Nu däremot sover jag gärna. Det gör jag alltid på förmiddagarna. Skönt!

Imorgon ska jag få besök igen. Farfar, Ingela, farbror Emil, farbror Karl och faster Amanda tittar förbi. Sen har gammelmoster Marita lovat att titta in. Pappa ska ringa och se om gammelmormor Gerd och Gammelmorfar Kennerth kan komma också. De var lite upptagna så det var inte alls säkert att de kunde! Men det gör inget, vi har all tid i världen! Idag ska kanske Gudfar Olle följa med ut på min barnvagnstur, det beror lite på när den sker för han jobbar idag med att sälja den där drycken - den man sluddrar av och som pappas kompisar drack igår.

Nu ska pappa äta lite frukost så nu kan han inte hjälpa mig att skriva mer. Själv sover jag så sött så jag kan inte heller skriva. Ha det bra allihopa så ses vi framöver!

Kram /Maya

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Hej Maya. Vilka jättefina bilder dina paranteser har tagit på dig. Jag tycker att du är speciellt lik din gamla farsa på det kortet efter badet där du ser lite ledsen ut.Haha, o du Maya du kan få komma o dra Elle i svansen också om du vill, för han fick vara ute några minuter idag o nu sitter han och vrålar vid dörren, så kom du o dra lite vett i honom. I morgon kommer jag gärna och kolla till dig, längtar jättemycket. O Gammelmormor kommer också det vet jag. Puss på dig.

2008-05-10 @ 09:36:01
Postat av: Ida

Så söt hon är!

2008-05-10 @ 10:12:54
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: G:mormor

Hej Maya!
Tittat genom korten som pappa lagt ut. Jättefina bilder! Jag måste säga att vissa saker går tydligen i arv,för din farmor nöjde sig inte heller med att suga på tummen som andra barn utan gjorde som du sög på exakt samma fingrar. Konstigt eller? G: mom kommer i morgon så jag får se dej på nära håll. G: moff däremot vet jag inte för tillfället om han kan eller inte för dom är vid sommarstugan och snickrar nu så den kan bli färdig så du kan bada i sjön framöver. Hej då Maya, ses i morron puss G:mom

2008-05-10 @ 13:33:58
Postat av: Farmor

Hej Maya!

Ringde din pappa innan idag för att kolla att allt står bra till er alla, och det gjorde det ju. Nu när jag har kollat igenom alla bilderna så kan jag bara konstatera att du är en riktig liten skönhet!

Vad fräckt att du gillar att sutta på samma fingrar som jag :). Fingrar är allt bra att ha, eller hur?

Vi kanske ses i morgon!

Puss & kram
Farmor

2008-05-10 @ 16:07:54
Postat av: Ican

Så söt du är! Och liten =)!

2008-05-11 @ 10:35:15
Postat av: Cubix & Freya

söt hon e lilla tösen :)
Hoppas allting går bra o att ni får sova lite iaf!
En del har så fuskigt och får sova hela nätter.. ooh i wish!!!!! :) /Cubix

2008-05-11 @ 17:19:36
URL: http://lillafreya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0