Nu ler jag snart!

Hej allihopa!

Pappa fick precis höra från gammelmormor Gerd att hon läser min blogg varje dag. Gammelmoster Marita är tydligen också en duktig läsare. Mormor Carina läser också varje dag inflikar mamma. Det här tyckte jag var jätteroligt och satte pappa på att skriva ett nytt inlägg omedelbums!

Idag har alla i familjen varsin historia att berätta, jag börjar med min!
Idag försökte jag mig på mitt första leende. Mamma gjorde roliga grimaser och då ryckte det lite i mina mungipor. Jag tror inte att vi kan räkna det som ett riktigt leende ännu, men jag var allt bra nära säger pappa! Inom en snar framtid bör jag nog veta hur man gör.

Mamma har en jätteglad nyhet att berätta. Igår vägde och mätte mamma sig. Innan graviditeten vägde mamma 75kg och hade ett midjemått på 110cm. Nu väger hon strax under 70kg och har ett midjemått på 105cm! Med tanke på att det bara gått 9 dagar sen jag föddes så är jag jättestolt över mamma. Pappa är också stolt säger han. Redan i söndags kunde mamma få på sig sina gamla byxor och nu sitter de till och med för löst. Fortsätter vi i den här takten så kommer mamma vara fotomodell inom en månad säger pappa.

Ikväll ska pappa våga sig ur lägenheten och lämna mamma och mig ensamma hemma för första gången. Pappas kompisar ska träffas ikväll och äta pizza och spela kort. Pappa var lite tveksam till en början om han vågade sig iväg men mamma försäkrade honom om att det var ok. Han kommer dock hem lagom till att hockeymatchen börjar. Själv har jag inte fattat det där med hockey men när det var kvartsfinal mot Tjeckien i onsdags så skrek pappa på teven. Tydligen var det rätt spännande. Ikväll spelar Sverige mot Canada i Semifinal förklarar pappa och det är tydligen himla viktigt. Han tror tyvärr inte att Sverige vinner, men det hade varit roligt om de gjorde det!

Mormor Carina var här igår och hälsade på. Nästa vecka ska hon installera en ny tvättmaskin och vi får hennes gamla. Då slipper pappa springa ner till tvättstugan när han ska tvätta. Ännu bättre är att han slipper boka tid och kan tvätta när det faller honom in.

Det var allt för idag! Vi höres imorgon igen. Då kanske jag kan lägga upp lite nya bilder också =D

Kram /Maya

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Maya,

Farmorläser också varje dag. Skriver en liten kommentar då och då som du kanske märker.

Det där med hockey låter bra i mina öron. Hoppas att pappa lär dig att kolla på sport och uppskatta spänningen. Jag håller också tummarna för Sverige i kväll, men tror som pappa att de förlorar. Håller vi tummarna tillräckligt hårt så kanske det går vägen :).

Kan ju också tipsa om att snart börjar fotbolls-EM och det är också spännande. I augusti är det dags för sommar OS och det får du absolut inte missa.
Tur att mamma och du har ledigt hela sommaren och hösten så slipper du att missa allt spännande på TV.

2008-05-16 @ 14:57:54
Postat av: Idda

Mer bilder på detta lilla underverk vill vi se =D

2008-05-16 @ 15:46:44
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Gammelmoster

Det klart att man måste följa med, och jag såg nog ett smygleende i söndags när du sov, så nog drömde du nåt jätteskoj. Men det kanske inte räknas när man sover som ett medvetet leende, men det var där.
I morgon ska gammelmoster ha lite kalas, ja inte kalas kanske men lille Elle fyller 4 år i morgon. Tänk när du blir fyra.....

2008-05-16 @ 17:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0