Nu var det ett tag sen!

Hej igen allihopa!

Nu äntligen har pappa fått lite tid över att hjälpa mig med bloggen. Han har varit ganska stressad den senaste tiden. På måndag och tisdag har han tre stycken deadlines i skolan. Jag har inte riktigt förstått vad en deadline är, men det låter farligt! Om två veckor tar pappa sin ingenjörsexamen och då ska jag och mamma komma dit och gratta honom. Jag är stolt över pappa.

De senaste dagarna har jag varit lite ledsen av mig. På BVC säger de att jag inte har gått upp så mycket i vikt som jag borde. Idag provade därför mamma med något nytt. hon matade mig med nappflaska som innehöll något hon kallade modersmjölkersättning. Gott var det i alla fall! Nu blev jag riktigt mätt och har knappt skrikit på hela kvällen. Mamma och pappa är jättelättade och hoppas att det håller i sig!

Igår var jag och hälsade på farmor Anne ute på gården. Jag hälsade på Ice och hästarna för första gången. Kaiser var himla nyfiken och luktade på mig. Vi var också ute och gick en runda. Jag låg inlindad i en skön filt i pappas fam och hade det jättemysigt. Pappa däremot fick jätteont i ryggen, men han bet ihop för min skull. På rundan såg vi en pytteliten häst. Den var ungefär hälften så stor som Ice, Anne och Jörgs hund. Den var nästa liten nog för mig att rida på, om jag nu hade kunnat sitta upp självmant det vill säga!

Idag testade jag min babysitter för första gången. Det var ju jättespännande! Kolla bara på mig!

image17

Nu när jag ändå håller på kan jag passa på att be pappa lägga upp lite fler bilder...

image18

Här har vi precis varit ute på promenad. Jag fick en ny tunn och skön filt av mamma och pappa som jag testade.

image19

Jag tappar min napp ganska ofta. Mamma eller pappa får hjälpa mig när jag vill ha den igen, jag har inte lärt mig att plocka upp den själv ännu.

image20

Som ni ser har jag börjat le lite försiktigt. Snart kommer nog första "riktiga" leendet.

image21

Vilka stora fingrar mamma har!

image22

Här försöker jag charma mamma lite, ser ni det?

image24

Här ser ni mig i min babysitter igen. Skönt.

image25

Chilli tyckte att min babysitter såg så skön ut att han också ville prova lite!

image26

Här sitter jag i soffan och har det skönt.

image27

Igår fyllde jag hela två veckor! Jag må hon leva... I den här takten är jag ju snart inne i tonåren! Hoppas ni är glada över bilderna. Jag ska försöka piska pappa lite i helgen så att han kan skriva lite till. Ha det bra tills dess!

/Maya

Kommentarer
Postat av: G:mom

Hej Maya!
Roligt att höra av
dej igen. Jag har tittat varje dag om du skrivit något, men nej. Skam den som ger sej....Och så i dag fanns ännu en blogg från dej, blev jätteglad!
Fina bilder på dej. Tycker faktiskt att du är lik pappa när han var som du är nu, fast du liknar säkert mamma också,men henne såg jag inte som bebis så det är svårt att se om du är lik henne. Jo! på näsan är du lik mamma Emelie.
Ja du Maya, på söndag får du fira din mamma för första gången på MORS dag. Det blir väl kul. Vad har du tänkt dej att uppvakta henne med då? Du kan väl försöka ge henne ett stort leende, det skulle hon säkert bli glad för.
Ha det gott "kram" Gamlamom.

2008-05-23 @ 10:20:02
Postat av: Farmor

Vilka fina bilder! Önskar att jag var i dina kläder och fick sitta och ta igen mig i en babysitter. Det är nog livet det!

Tack för besöket i veckan. Ni är välkomna tillbaka när som.

2008-05-23 @ 21:13:11
Postat av: Anonym

Ska ni vara med i smålandsposten snart???

2008-05-24 @ 08:58:48
Postat av: Linus

Ja, på torsdag ska vi till fotografen och strax därefter hamnar vi i smålandsposten.

/Linus

2008-05-24 @ 14:08:32
Postat av: cain

Hallå sötnos!!
Det var värst vad du växt sen vi sågs sist! Då var du inte många dagar gammal! =)
Jag skrattar ihjäl mig åt kortet när Chili provkör babysittern!! Underbar! =D

Ha det strålande, o hälsa mamma o pappa!
(Greta hälsar att hon vill pussa på dig snart! =))

2008-05-24 @ 19:48:20
Postat av: Gammelmoster

Hopp o hej, Maya.. Gammelmoster har köpt jättefina klistermärken till dig på Ikeafyndet. Massa fiskar o smått o gott. Kanske funkar o sätta dom i badrummet så du har något o titta på när mamma o pappa byter dina blöjor. Du får dom när vises nästa gång.

2008-05-26 @ 17:49:09
Postat av: Farmor

Hej Maya!



Fick mess från din mamma idag som säger att du blivit jättestor. Vi väntar med spänning på ett besök ifrån dig. Verkar dock som om du har upptagna föräldrar för de hinner inte hjälpa dig med bloggen. Håller dock tummarna att du har tid att komma hit nu när det är soligt och fint ute.



Kramar

från alla oss på Ängarna

2008-07-02 @ 19:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0