Pappa bloggar

Tjena!

Nu tänkte jag att jag skulle ta över Mayas blogg lite, det har hon säkert inget emot. Först vill jag passa på att tacka alla för alla lyckönskningar jag och Emelie har fått. Det betyder jättemycket och man blir förvånad över hur många nära vänner man har!

Jag vill också rikta ett extra tack till gudmor Telma och övriga tjejligan (ni vet vilka ni är!). Emelie har inte haft tid och orken att svara på alla era sms igår, men känn er inte försummade. Jag har läst samtliga era sms och berättat för Emelie om dem. I helgen hoppas jag att vi kan ringa runt och prata lite mer. Det är lite svårt att få tiden till att räcka till bara =D

Det här har varit en omtumlande resa och idag ska det också ske ganska många saker. Det vi hoppas mest på är som sagt att få komma hem. Det har varit rätt så tråkigt att inte kunna njuta av solen. Det ska bli sännande att få se hur katterna reagerar på Maya. Får jag gissa så kommer Chilli och Maya att bli bästisar, medan Singha säkert kommer att bli rädd (som hon blir för allting annat som är nytt).

Nu är det snart dags för mig att bege mig tillbaka till BB och det ska bli jättekul. Tidigast klockan 8 får jag vara där men jag tummar nog lite på den tiden, 07:50 kan väl inte skada någon? Man är väldigt ivrig att få träffa Emelie och Maya igen. De här 11 timmarna jag har varit hemma har kännts som en evighet. Igår kväll var jag rätt orolig men jag lyckades sova bra inatt. Det är ju inte så att Emelie inte har koll på läget - hon kan ju redan allt om att ha barn - utan att man saknar de två änglarna jättemycket. Efter två omtumlande dagar fyllda av glädje kände Emelie igår första sorgen. Hon saknade magen och sparkarna. Idag är hon säkert lite gladare!

Nähä gott folk, nu börjar klockan närma sig halv 8 och det är dags för mig att sticka. I helgen tycker jag definitivt att ni ska titta in på bloggen för då ska vi skämma bort er med bilder och kanske någon kort videosnutt

På återseende!

/Pappa Linus

Kommentarer
Postat av: Ida

min mor rekommenderar att ni ställer Maya på golvet så kissekatterna får komma och lukta i egen takt. Det var tydligen så de gjorde med vår djur när vi var små (och tydligen hade lillebror lagt av ett lass just när hunden stack ner nosen så det var väl därför vovven mest ignorerade lillebror sen haha). fast det kanske ni redan visste, äh vad fasen tips kan man alltid komma med ändå!
Och jag vill också se Maya men jag kan lugna mig tills det värsta härjat av sig =D

Återigen grattis och emmelie, du är jättedutkig tjejen!
kramar

2008-05-09 @ 08:22:28
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Shazbot aka Gudfadern

Det låter som en bra ide ida. Tror det kan vara viktigt för katterna. Men det ska nog gå bra.
Ni får lägga upp bilden på henne Linus!, jag har ju sett henne på Webbisar men jag känner inte att jag ska vara den första som lägger upp hennes bild :) När ni sa att hon hade fått din näsa och mun trodde jag det var nått som ni bara sa, men hon ser ju fan ut exakt som dig!! Nästan läskigt! Jag hade kunnat peka ut henne som din dottar bland 1000 barn! :D

2008-05-09 @ 11:23:47
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Fredde elm.

Grattis till barnet!
Önskar maya ett bra liv

//Familjen elm

2008-05-09 @ 14:32:28
Postat av: Maya

Hej allihopa och tack för tipsen!

Resan hem gick superbra! Jag gillade verkligen min bilbarnstol och somnade direkt. När vi kom hem så ställde mycket riktigt mamma och pappa ner mig på golvet. Både Chilli och Singha har nu hälsat på mig. De var väldigt försiktiga och backade fint efter att de hade nosat på mig. Mamma och pappa tror att det kommer att gå superbra med mig och katterna.

Gudfadern: Mamma och pappa kommer nog att blogga bilder imorgon (lördag). Ikväll är de lite trötta efter allt stök.

Kram /Maya

2008-05-09 @ 14:40:18
Postat av: sigrid

Grattis så jätte mycket till Maya!
Kul att hon har kommit till världen nu och vad bra att allt har gått bra!

Lycka till med allt i livet!

Kramar!

2008-05-09 @ 16:54:02
Postat av: ican

När kommer de söta små bilder av bebis!?

2008-05-09 @ 18:41:19
Postat av: Maya

Imorgon (lördag) tror jag att mamma och pappa ska lägga upp lite bilder. De har bilder på mig vid allt från mätning till bilresan hem. De har även en liten kort film. Ikväll orkar de nog inte ta för sig något, de är rätt trötta efter allt tumult.
Pappa säger att han ska titta på Indian Jones och käka lite chips. Låter som en bra idé tycker jag. Själv ska jag nog sova, precis som jag gjort resten av dagen.

Kram /Maya

2008-05-09 @ 20:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0