Sängen

Hej allihop!

Idag har jag blivit lite äldre faktiskt. Hur då tänker ni. Jo, jag ligger just nu i min egen säng på mitt rum! Så det så! Mamma och pappa sitter dock i rummet bredvid och lyssnar på mig genom sin babywatch. När de går och lägger sig kommer jag däremot att krypa ner i deras säng igen. Man får ju ta ett steg i taget, eller hur?

Det är lugnt och skönt på mitt rum. Min dörr är stängd så att katterna inte kommer in och gör mig sällskap i sängen. Spöket jag fick av Farmor Anne lyser med ett svagt rött ljus som är behagligt att sova till. Det blå spöket som jag fick av gammelmoster Marita har mamma på sitt nattduksbord, det sover jag till i vanliga fall.

Innan pappa hann skriva klart blev jag ledsen och ville inte ligga i sängen. Nu ligger jag hos pappa och mamma tycker att han är för mesig när han plockar upp mig för minsta lilla grej.

Kram /Maya

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Maya! Det är roligt att läsa dina blogger och följa med i din utveckling via nätet.Läste i torsdags att du hade försökt dej på ett leende. Träna på bara så ska du se att det sitter där snart. Bra att du övar på att sova i din egen säng, klart att det känns tryggt hos mamma och pappa, men man måste ha en egen sovplats åxå.För när man blir stor så kan man ju inte berätta för sina kompisar att man sover hos mamma & pappa. Bara öva på med det åxå, ska du se att du känner att det är skönt att ha en egen säng framöver. Kram fån gamlamormor

2008-05-17 @ 15:45:14
Postat av: Jenny

Grattis!!! (Ja, jag vet att jag är lite sen. :P)
Jag är så glad för er skull och vad skönt att allt gick bra. Krama varandra från mig.
/Jenny i Skövde

2008-05-18 @ 10:19:15
Postat av: BrittMarie och Rolf

Hej Maya!
Det är jättekul att följa dina framsteg på din blogg.
Tänk, snart ligger du i din egen säng med Ninen.
Kramisar

2008-05-18 @ 21:26:28
Postat av: Farmor

Det märks att din pappa har börjat jobba/plugga igen för han verkar inte ha så mycket tid kvar att hjälpa dig med bloggen.....

Hoppas att du och mamma har det bra där hemma och myser riktigt mycket.

2008-05-20 @ 13:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0